vrijdag 3 januari 2014

Beste wensen voor 2014!

De feestdagen zijn weer voorbij gevlogen en ook in de aanloop daar naar toe vlogen de dagen voorbij. Ondanks dat ik dol ben op Kerst en Nieuwjaar, is het ook altijd een zware tijd. De depressie wordt erger in de herfst en winter en dat uit zich in moeite met op gang komen en dingen aan te pakken.
Het blijft eigenlijk allemaal in mijn hoofd zitten waar het verder vorm krijgt, maar verder niets gebeurt... Tijd om de koe bij de horens te vatten en gewoon aan de slag te gaan, zolang mijn dochter dat toelaat ;-)

Gelukkig mag het nog, dus bij deze wens ik iedereen een inspirerend, avontuurlijk, interessant, gelukkig, succesvol en vooral gezond 2014!


Eerst was ik helemaal niets van plan met betrekking tot goede voornemens enzovoorts, maar na het lezen van een inspirerende post van www.misslipgloss.nl begon het toch wel te kriebelen en kreeg het steeds meer vorm. Natuurlijk vooral in mijn hoofd weer. 
Maar, wat maakt het definitiever dan het op internet te zetten?

  • 1. GEWICHT

Een van de dingen die ik toch echt wil aanpakken dit jaar is mijn gewicht. Ja, ik weet het, een van de standaard voornemens die ook het snelste strandt!
Toch zet ik het op mijn lijstje, want het is belangrijk. Niet alleen voor mijn gezondheid en het lekker voelen in mijn eigen vel, maar ook omdat ik een verantwoordelijkheid ten opzichte van mijn dochtertje heb. Daarnaast is shoppen voor kleding ook niet echt leuk meer als je ooit gewend was om mooie kleding in maat 36/38 te kopen en nu iedere keer weer een maatje groter moet kopen...
Ik ben niet van plan om een of ander crash dieet te volgen maar denk eerder aan meer beweging. Een van de nadelen van de depressie is dat ik eigenlijk het liefst binnen zit en het is beter om ook wat vaker te wandelen en buiten te komen.

  • 2. BLOG

Natuurlijk ben ik deze blog niet begonnen om maar eens in de 3 maanden iets te posten, dus wil ik er naar toe dat ik minimaal 3 keer per week iets post. Ik merkte dat ik plots totaal geen inspiratie meer had en totaal geen idee had waar ik eens over zou schrijven, terwijl ik voor de start juist barstte van de ideeën. En eens gestart kreeg ik last van writers block. Natuurlijk speelde de privésituatie ook mee, maar ik wil me niet laten beïnvloeden door negativiteit.

  • 3. BEWUST LEVEN

Dat brengt me dan al bij mijn derde voornemen, bewust leven. Daar bedoel ik een heleboel mee. Om het heel beknopt samen te vatten: genieten van iedere dag, gezond leven en ook werken aan de ziel! 
Mijn voornemen is onder andere om dagelijks te mediteren en bij voorkeur zelfs 2 keer per dag.
Daarnaast wil ik ook aan mijn uiterlijk meer aandacht besteden, want dat heeft ook invloed op hoe je je voelt. 

  • 4. UITSTAPJES, WAARONDER DE TOUR DOOR BELGIË

Dit jaar wil ik ook eens werk maken van mijn voornemen (en belofte) om weer eens langs te gaan bij vrienden en familie in België.
Sinds een jaar heb ik weer een eigen auto en dat biedt iets dat heel belangrijk is: vrijheid!!! Ook wil ik weer wat leuke uitstapjes gaan maken met mijn dochter. Wat cultuur opsnuiven!

Ik zou het liefst ook nog willen zeggen dat ik me dit jaar niet meer zo boos zal maken over dingen, me niet zo laat meeslepen door negativiteit, maar ik ben een nogal temperamentvol type en ook al doe ik mijn best om er niet te veel van te laten zien, bepaalde zaken raken me. Hopelijk helpt het bewust leven hiermee.

Vier goede voornemens zijn wel voldoende. In de loop van het jaar zullen er ongetwijfeld nog wel meer bijkomen of komen er korte termijn doelen. Maar de doelen die ik over het jaar 2014 wil bereiken staan hier wel weergegeven.

Hebben jullie nog goede voornemens?
 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten