zondag 17 november 2013

Momeletjes

Gisteren was de Intocht van Sinterklaas in Zwijndrecht en aansluitend waren we in het theater voor een korte Sint-voorstelling. Het was geweldig!

Maar, hoe hou je je kleintje "the day after" weer bezig?

Ik ben al een tijdje fan van www.misslipgloss.nl en ben daardoor ook andere blogs gaan lezen. Maar aan geen een ben ik zo trouw als aan haar ;-) Iedere ochtend en namiddag ga ik even kijken.
Afgelopen donderdag zat er iets bij waar ik al een tijdje op hoopte: het recept voor ei muffins / omeletjes uit de oven / mini quiches! Of kortweg Momeletjes (muffin omeletjes):

Nadat we vanochtend wat hadden geknutseld was het tijd om eten te maken en dan kun je natuurlijk net zo goed het nieuwe recept uitproberen, samen met mijn dochtertje van 2,5 met haar prinsessenjurk aan!

Eerst de paprika in kleine stukjes snijden, samen kort aanpakken met spekjes (het is een beetje een aangepast recept, daar ik nog niet alle ingrediĆ«nten in huis had). Isabella (mijn dochtertje) deed in alle vormpjes een beetje van de spekjes en paprika's. Vervolgens even wat bladspinazie wassen en in brede repen snijden, wat weer door haar in alle vormpjes werd gelegd. Dan de eitjes klutsen in een kommetje met peper, zout en paprikapoeder (daar ben ik zot op) en dit verdelen in de muffinvormpjes. Tot slot strooide Isabella overal wat geraspte kaas op en kon het geheel in de oven. 

25 minuten op 190 graden (bij ons heeft hij er wat langer ingezeten omdat we ook direct begonnen aan een appeltaart, dus 35 minuten) en klaar! Een kind kan de was doen (met een beetje hulp)!









En kijk haar eens smullen! Het was heerlijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten