woensdag 6 november 2013

Review: Leifheit Profi Compact Set

De afgelopen maanden zat ik er zwaar doorheen. Op een gegeven moment was ik zelfs helemaal de weg kwijt. In huis lukte het me niet om nog maar iets gedaan te krijgen.
Wat er aan de hand is? Een heleboel: chronische depressie die in de winter erger wordt, fybromyalgie, ADD en een weg aan het zoeken in de omgang met mijn ex en de omgangsregeling voor onze dochter.

Nu ik hulp heb gekregen om de achterstand weg te werken is het natuurlijk belangrijk dat ik het ook ga bijhouden. Ik krijg huishoudelijke hulp, maar natuurlijk moet er met een kleintje van 2,5 jaar en een kat van 16 jaar wel iedere dag iets gedaan worden.

Tijd voor wat hulpmiddelen en dan komt Toos met het volgende idee: de Leifheit Profi Compact Set die net in de aanbieding is (geweest) bij www.blokker.nl.

Er was nog een aanbieding met een soort tol die ronddraait, het idee van een mop die uitgewrongen wordt, maar dan voor een soortgelijk vloerwisser. Maandagochtend bij de opening van het filiaal in Oudelandsche Hoek hier in de buurt, hadden ze die nog niet voorradig, maar ik was toch wat meer overtuigd van deze set.

De pijn van de fybromyalgie zit dagelijks in mijn handen/vingers, elleboog, schouders, onderrug, knieën en voeten. Schoonmaken maakt de pijn erger.
Wat me direct opviel was dat het zo'n kleine doos is, makkelijk om te dragen, niet te zwaar. De steel van de vloerwisser is een systeem dat je zelf in elkaar moet zetten. Daar was ik een beetje bang voor, want voor de fybromyalgie zo erg werd, heb ik best wel wat stelen gebroken omdat ik er te veel kracht op had gezet. Ik heb een hekel aan van die (korte) dunne stelen waar je na een keer of 3 al een probleem mee hebt. Ook de verbinding tussen de steel en de vloerwisser is meestal een probleem. Zo dacht ik alles te vergemakkelijken en super hygiënisch schoon te maken met zo'n stoomreiniger... Het apparaat doet het nog, maar de verbinding tussen de steel en de vloerwisser is afgebroken. Balen...

Anyway, mijn angst over de stevigheid van de steel is onmiddellijk weg. De steel is stevig en (redelijk) makkelijk in elkaar te zetten (ik heb niet iedere dag even veel kracht in mijn handen en vandaag viel het dus even tegen). Het materiaal is stevig, robuust!
Ook het systeem om de vloerwisser uit te wringen is makkelijk op de emmer te klikken en voelt stevig aan.
Na het in elkaar zetten direct heet water in de emmer. Ik hoef nu toch niet meer met mijn handen in het water, dus dan liever kokend heet water voor het schoonmaken van de vloer. Een beetje gewone Allesreiniger met Eucalyptus van 1 - de Beste (huismerk van BAS van der Heyden) er in en naar de woonkamer. Eerst natuurlijk de vloer leegmaken en schoonvegen.
Vervolgens de start. Ik heb niet eerst de vloerwisser in de was gedaan, maar gewoon begonnen. Het is even uittesten hoeveel kracht je er op moet zetten. 



Aan de wisser zitten haakjes die je vastmaakt aan de metalen vloerwisserhouder. Door op de grote halve cirkel te drukken, dit kan zelfs met je voet, maak je de wisser los aan een kant, dompel je hem in het water onder en kun je hem door de pers laten uitwringen. Vervolgens kun je weer heel eenvoudig de metalen vloerwisserhouder in de wisser schuiven en de vloer dweilen. Kind kan... de vloer doen!

Dit was al een heel aangename verrassing met een minimale belasting, maar het was niet de enige verrassing! Toen alles opgedroogd was, bleek dit ook heel netjes te gaan. (Bijna) geen strepen!!!

Van mij krijgt deze Leifheit een 9+. En als je een groter huis hebt kun je nog een rolwagentje erbij kopen. Volgens mij heb ik dit rolwagentje van Leifheit online al gezien voor ca. € 12,95.

De Leifheit was te koop voor € 39,95. Het is niet goedkoop, want bij de Action koop je voor € 5,99 al een goede vloerwisser. Een emmer kost een paar euro.
Maar het mechanisme is heel handig voor mensen met pijnlijke gewrichten of fybromyalgie en het is heel stevig.

Pluspunten:

  • De Profi Compact is ook werkelijk compact. Als je een weekje naar een bungalowpark gaat, kun je hem zo weer uit elkaar halen en neemt hij amper plek in de auto in (als je dat zou willen).
  • De steel, emmer en pers zijn van stevig materiaal.
  • Je hoeft niet te wringen, je hoeft zelfs helemaal niet met je handen in het water.
  • Hij ziet er mooi en fris uit (zoals alle producten in de bekende Leifheit kleuren.
  • De wisser kan op 60 graden worden gewassen in de wasmachine.
  • Hij is ook weer makkelijk op te bergen.
Minpunt:
  • Eigenlijk kan ik nog geen echt minpunt ontdekken. Moest dat over een paar maanden wel het geval zijn, dan zal ik dit aan deze review toevoegen. Het enige minpuntje is misschien de prijs, maar je krijgt echt waar voor je geld!
Zeker een aanrader!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten