woensdag 23 oktober 2013

Knutselclub

Vandaag eens een heel ander soort berichtje.

Ook kleine meiden hebben al een druk weekschema. Op maandag- en donderdagochtend gaat mijn kleine meid 3 uur naar de Peuterspeelgroep waar ze ook al Engels krijgt. Ik heb heel erg tevreden over de opvang en het is ook nog eens binnen de muren van de school waar ik haar straks naar groep 1 wil sturen. Dus dat komt helemaal mooi uit.
Op dinsdag- en vrijdagochtend gaat ze dezelfde 3 uurtjes naar haar vader toe. 
De woensdag is dus van mij!

Eind augustus hoorde ik dat er in september een knutselclub zou starten voor kinderen hier in de buurt. Eigenlijk is Isabella te jong, maar als ik mee zou gaan, zou ze mee mogen doen. Het leek me heel erg leuk, zeker omdat Isabella op school al begint te huilen als ze stoppen met knutselen. Vandaag kwam ik er zelfs achter dat ze niet alleen begrijpt wat knutselen betekent, maar dat ze het ook zelf kan zeggen!

Helaas is de knutselclub, net als de speelclub hier bijna recht voor de deur, van 13.30 uur tot een uur of 15.30... Laat dat nu de tijd zijn dat Isabella haar middagdutje doet en meestal is ze op woensdag echt toe aan haar middagdutje.
Daarom heb ik me voorgenomen om er dan maar een indoor knutselclubje van te maken. We zijn begonnen met schilderen, want dat vindt ze geweldig, het liefst samen aan één stuk werken:
Toch bijna een Kandinsky ;-) Maar dan met gewoon papier en waterverf ;-)

Anyway, vandaag moesten we natuurlijk iets gaan doen met Halloween, want dat ligt om de hoek! Morgen gaan we een lantaarn kopen voor de optocht, maar vandaag hebben we de decoratie voor in huis gemaakt.
Het verbaasde me eigenlijk hoe makkelijk het was. Ik ben altijd dol op gekleurd papier, dus als ik ergens een goedkope stapel zie liggen, bijvoorbeeld in de Action, dan koop ik dat. Daar, of bij de Bas van der Heyden, had ik ook een jaar of zo geleden eens zo'n pak lijmstiften gekocht.
Gewapend met een kinderschaar en een heel scherp schaartje voor mij, gingen we samen aan de slag. En dit is het eindresultaat:




Het zijn geen meesterwerken, maar gewoon even afbeeldingen van Halloween googlen en uit de losse pols een schets maken op gekleurd papier, uitknippen, of zoals Isabella ook wel deed, knipscheuren, en Isabella alles van lijm laten voorzien. Plakken heb ik dan wel zelf gedaan zodat het zo is zoals ik dat graag wou (OK, ik ben een controle freak, maar ik geef het ook gewoon toe).
Morgen even de ramen wassen, bij de kat nog een spinnenweg met spin tekenen, de uil krijgt het opschrift Happy Halloween en klaar is Kees!

Misschien haal ik binnenkort ook wat wissellijsten en dan kunnen ze opgehangen worden in de gang.

Een paar uurtjes samen bezig zijn (we hebben eerst geschilderd, gedanst en naar Phinaeus en Ferb gekeken) en leuke resultaten voor geen geld, want het is inmiddels allemaal al afgeschreven. Als ik een gok zou moeten doen, dan denk ik dat de waterverf, het papier (gekleurd) en de lijm alles bij elkaar maximaal 5 euro was (ik neig zelfs naar 3 euro).
Daarnaast is het papier, de lijm en de waterverf nog lang niet op, dus eigenlijk heeft het minder dan 1 euro gekost!

Zo maar even een ideetje!
En voor wie het niet helemaal ziet zitten om het uit de losse pols te tekenen, je kunt natuurlijk ook gewoon een voorbeeld printen, uitknippen en overtekenen!




2 opmerkingen: